Mgr. art. Kristián Kohút, ArtD.

odborný asistent, výskumný pracovník

Pracovisko:
Hudobná a tanečná fakulta, Katedra tanečnej tvorby, Centrum výskumu

Miestnosť:
Budova , Zochova 1, miestnosť 221, 402, D 202,

EMAIL:
kristian.kohut@vsmu.sk

Kristián Kohút, Mgr. art, ArtD.  Absolvoval štúdium klasického tanca na Tanečnom konzervatóriu Evy Jaczovej v Bratislave v roku 1997 a v roku 2009 štúdium tanečného umenia na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Na rovnakej škole absolvoval doktorandské štúdium, ktoré zavŕšil úspešnou obhajobou dizertačnej práce s názvom „Aplikovaný výskum techniky Georgea Balanchina v procese vzdelávania v študijnom programe tanečné umenie.“

Ešte počas štúdia na konzervatóriu účinkoval v predstaveniach Baletu SND a v súbore Jany Kůrovej v Prahe. Po absolutóriu prijal angažmán do Baletu SND, kde s krátkou pauzou pôsobil ako interpret do roku 2009. V SND pôsobil aj na pozícii Koordinátor marketingových aktivít Baletu.

Od roku 2019 pôsobí ako pedagóg v oblasti klasického tanca na Katedre tanečnej tvorby HTF VŠMU v Bratislave a výskumný pracovník so zameraním na oblasť tanca na Centre Výskumu HTF VŠMU. 
V rokoch 2016 a 2017 bol pozvaný ako hosťujúci baletný majster do Štátneho divadla v Košiciach a v rokoch 2018 až 2021 pôsobil ako hosťujúci tanečný pedagóg v SĽUK-u. Viedol série praktických seminárov zameraných na neoklasický tanečný štýl na Tanečnom konzervatóriu v Brne a Súkromnom tanečnom konzervatóriu v Liptovskom Hrádku, na projektoch Danza mea a Danseana. Od roku 2021 je šéfdramaturgom Baletu SND.   

S príspevkami mapujúcimi slovenské tanečné osobnosti sa aktívne zúčastnil viacerých kongresov Tanec.SK, ako dramaturg spolupracoval na príprave viacerých medzinárodných baletných galakoncertov. 

Reflexiami a recenziami prispieva do časopisu HTF VŠMU Tempo a do odborného časopisu Tanec. Vyšla mu zbierka recenzií Metamorfózy baletu, ako aj publikácia Zlaté 60.(roky) v Slovenskom národnom divadle, kde ako spoluautor zdokumentoval  desaťročie v Balete SND.

  • Akademické kvalifikácie
    • 2009 – Vysoká škola múzických umení, Bratislava – tanečné umenie (Mgr. art.)
    • 2019 – Vysoká škola múzických umení, Bratislava – tanečné umenie (ArtD.)
  • Pôsobenie na VŠMU
    • Umenie – študijný program: Tanečné umenie, študijný plán: Tanečné umenie (Bc) – Technika klasického tanca, Tradičný klasický repertoár, Dejiny tanca
    • Umenie – študijný program: Tanečné umenie, študijný plán: Tanečné umenie (Mg) – Technika klasického tanca, Tradičný klasický repertoár, Klasický tanec – modely a prax
  • Publikačná činnosť
    • Zlatý vek baletu pod taktovkou Karola Tótha In: PODMAKOVÁ, D. a kolektív. Zlaté 60. (roky) v Slovenskom národnom divadle. Bratislava : Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2019. ISBN 978-80-224-1723-5 s. 247-269
    • Metamorfózy baletu : recenzie 2016 – 2019. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2019. 293 s. ISBN 978-80-8195-047-6
    • Danica Pilzová In: Tanečný kongres – Tanec.SK 2016/2017 a odborné sympóziá: Absolventi Katedry tanečnej tvorby a ich prínos pre rozvoj tanečného umenia na Slovensku. Zborník príspevkov z odborného sympózia. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2017. ISBN 978-80-8195-019-3
    • Výstupy zo sympózia Absolventi Katedry tanečnej tvorby a ich prínos pre rozvoj tanečného umenia na Slovensku s pôsobnosťou v klasickom tanci z dňa 11. februára 2017 In: Tanečný kongres – Tanec.SK 2016/2017 a odborné sympóziá.Zborník príspevkov z odborného sympózia – zamerané na absolventov KTT s pôsobnosťou v oblasti ľudového tanca ako súčasť projektu tretieho slovenského tanečného kongresu s medzinárodnou účasťou 10. februára 2017. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2017. ISBN 978-80-8195-019-3. s. 86-87
    • Hlboké demi-plié – determinant vysokého skoku (?) In: Tempo. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2020. ISSN 1336-5983. – Roč. 17, č. 1-2 (2020), s. 19-21
    • Ballets suédois – päť rokov v čele svetovej avantgardy In: Tanec. Bratislava : Verbunk, 2020. ISSN 1339-7699. – Roč. 7, č. 4 (2020), s. 64-67
    • Petrohradská baletná epopeja – 2. časť In: Tanec. Bratislava : Verbunk, 2018. ISSN 1339-7699 s. [1-2]
    • Alexandre Benois u Ďagileva In: Tanec. Bratislava: Verbunk, 2020. č. 3/2020. ISSN 1339 – 7699
    • Klasický tanec ako nadnárodné nehmotné kultúrne dedičstvo In: Tempo. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave. ISSN 1336-5983. Roč. 15, č. 1-2 (2018), s. 44-45
    • Klasický tanec v diverzifikovaných podobách v USA In: Tempo. Bratislava : Vysoká škola múzických umení v Bratislave, 2018. ISSN 1336-5983. Roč. 15, č. 3-4 (2018), s. 29-32
  • Projekty a granty
    • Tanečná veda – súčasné teoretické a metodologické prístupy k analýze tanečného umenia Slovenského národného divadla,projekt KEGA č. 005VŠMU-4/2020, poskytovateľ: Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, roky: 2020 – 2022, spoluriešiteľ
    • Teoretické analýzy v tanečnom umení 2021/22, projekt FPU č. 21-323-02767, poskytovateľ: Fond na podporu umenia, hlavný riešiteľ
    • Hudobno-dramatická rozprávka, interný projekt VŠMU č. 20-01-014, poskytovateľ: Interný grantový program VŠMU, rok: 2021, spoluriešiteľ
    • Slovenskí choreografi a ich tvorba, projekt KEGA č.002VŠMU-4/2023, poskytovateľ: Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR, roky: 2023 – 2025, hlavný riešiteľ
    • Teoretické analýzy v tanečnom umení 2023, projekt FPU č. 23-710-01836D, poskytovateľ: Fond na podporu umenia, hlavný riešiteľ